halsfluss

Det är inte ofta jag är så sjuk som jag är just nu. Jag kan inte göra något. Ligger och sover typ hela tiden eller så sitter jag här vid datorn. Det är tur att det är så fult väder som det är i alla fall. Allt började i måndags när jag svullnade på hela högersidan av halsen. Åkte upp till sjukhuset på min lunch och dem sa att det var ett virus som jag bara skulle vänta ut. Självklart litar man ju på dem eftersom de tog prover osv så jag åkte tillbaka till jobbet och jobbade klart. På tisdagmorgonen mådde jag sisådär, men åkte till jobbet vid 6 endå och jobbade dagen ut! Kände att jag började bli sämre och somnade klockan 6 på kvällen och vaknade sedan kl 5 dagen efter då jag skulle åka till jobbet. Dum som jag är så åkte jag såklart dit fast jag kände att jag verkligen inte kunde jobba. Kunde knappt stå på benen då. Hann göra halva Willys sen fick en jobbarkompis komma och ta över. Hann alltså jobba en timma i onsdags innan jag låg i sängen igen. Väl hemma så sov jag väldigt länge...halsen började bli värre och jag gick fortfarande på tabletter. Precis innan jag skulle käka tog jag 1000 g, vilket borde ta ner febern en aning, så fick jag röda utslag över hela benen och rumpan så då åkte vi upp tills sjukhuset igen och jag fick komma in på en gång. Hade då 39.2 graders feber trots att jag fick på tabletter och var i halsen och efter provtagning så fick jag min diagnos, halsfluss! Så nu ska jag äta pencillin i 10 dagar vilket betyder att jag missar festen i stallet på lördag! Så jävla tråkigt...hade verkligen längtat efter den.

Så idag har jag legat och kollar på massa tatueringar, myst med musan, kollat glee efter glee efter glee. Är så rastlös...kan inte vara sjuk....springer ju i hela kroppen. Mamma och pappa åkte till Norrköping idag och jag hade mer än gärna hängt med så jag hade kunnat köpt micro, kaffekokare och vattenkokare osv...men nejnej, fick ligga hemma. Det är inte långt kvar tills jag flyttar nu heller....har ju massa kvar att köpa och för att kunna göra det måste jag jobba, men neeeeeeeeeej, häääär ska jag ligga & sunka i dagar!

Låter som en riktigt surpuppa nu och ja, jag tycker synd om mig själv, haha! Men det borde vara okej ibland :) Tur jag har mamma, pappa och musan hos mig iaf!

Vill åka och träna med min hund. Världens bästa. Dobermann är den absolut bästa hundrasen.

PUSS LOVE!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0